Operación Bikini (1)

be yourself, be at home

be yourself, be at home

S’acosta l’estiu, la primavera ja està aquí… Tenim ganes de solet, de platja, de muntanya; S’acosta el moment de destapar-nos..i…. uiii quina por!!

Tranquils, no us amoïneu, tenim temps.. si ens hi posem ara mateix!

Com anem de pes?

Com anem d’ànims?

Com anem d’esport?

Com tenim el cos?

Bé, una mica de feina sí que se’ns gira,  oi que si?..

Abans  de començar, la pregunta del milió:  estàs disposat a fer canvis?  Si la resposta es NO, no cal que seguim perquè en aquests mesos ens hi haurem de posar de valent… I si la resposta es SI, la següent pregunta és: estàs disposat a ser constant? Perquè per molt que imaginis l’objectiu (veure’t i sentir-te estupenda a l’estiu!) com no fem el camí per arribar-hi es quedarà en això, un somni, que tots sabem que flor d’un dia no fa estiu..

Així doncs, qui vulgui seguir amb ganes, implicació i constància… som-hi!!

No es pot començar la casa per la teulada, així que aquests primers dies els dedicarem a preparar el cos i la ment per aquesta cursa.

Aquesta primera setmana serà d’escalfament… per adonar-nos de com n’estem de rovellats, per començar a fer canvis sense estressar-nos, que venim de uns dies de mones i no podem ser tan cruels, i per buscar una estoneta per dedicar-la exclusivament a nosaltres mateixos.

Alimentació

Començarem amb dos petits canvis per activar el cos i netejar els sistemes de drenatge:

1) per esmorzar us recomano que substituïu els farinacis del mati (entrepà, torrades, cereals, etc.) per un batut de fruita natural fet a casa: maduixes i plàtan, o meló i plàtan, etc.. podeu afegir llet desnatada i un polsim de canyella, però no hi poseu sucre. Com més espès més us atiparà. I ho podeu acompanyar d’un tè o un cafè però no preneu res més fins a mig matí si és que teniu gana.

2) Emporteu-vos 1.5 litres d’aigua i aneu bevent tot el dia; hi podeu afegir el suc de una llimona si ho preferiu o també podeu beure el caldo de coure les verdures,  i un o dos cop al dia us preneu una infusió de te verd amb farigola o de cua de cavall.

Activitat física

Començarem per preparar-nos un calendari on anirem apuntant cada dia la activitat que hem fet. I aquesta primera setmana serà de prova, per trobar el tipus d’exercici que ens sigui més fàcil de fer, trobar el millor horari, etc… Ha de ser un exercici aeròbic: caminar seguit més de 30′, córrer, ballar, activitats del gimnàs com cinta o classes aeròbiques, etc.. si feu altres activitats no aeròbiques com ioga, pilates, tai-chi, no les deixeu, però haureu de afegir algun exercici aeròbic diari. Pero de moment aquesta setmana només us demano dues coses:

1- Que planifiqueu aquesta activitat: prepareu el calendari i proveu de sortir a caminar una mica, o si voleu iniciar-vos en córrer, alterneu 2′ de córrer amb 5’de caminar, per anar provant….

2- Que ens estirem: Hem de preparar el cos abans d’iniciar una activitat física constant, no podem començar de valent.. no!  primer l’hem de desrovellar, estirar, destensar la columna i les articulacions, sinó ens podrem lesionar… Per això us recomano que aquesta primera setmana feu cada dia el vídeo d’estiraments.. però cada dia eh!

Cuidem-nos

Aquesta primera setmana ens començarem a mimar…. un peeling corporal a la dutxa amb bona música, una bona crema hidratant diària per tot el cos.. ens mirarem els peus, els grans oblidats de l’hivern!, els cabells, i començarem a planificar com ens cuidarem el cos.

I per últim ens escoltarem… cada dia buscarem 15 minuts per estar tranquils i poder connectar amb el nostre interior.. pot ser al despertar-nos, o al anar a dormir.. us relaxeu, tanqueu els ulls, escolteu la vostra respiració, sentiu i repasseu totes i cadascuna de les parts del cos, defugiu qualsevol altre pensament que us vingui i us concentreu en alguna cosa que us faci sentir molt bé, i us quedeu amb aquesta sensació una estoneta cada dia.

I recorda, la resposta a allò que vols aconseguir està en tu.. només en tu!

Comencem a cremar calories ballant?

 

This post is also available in: Spanish

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *