Toc-toc.. Com va la 2ª setmana?

 

Imagen de versomanía

Imagen de versomanía

Toc-toc .. com anem?

Aprofito aquest dia festiu per fer una incursió entre setmana i donar-vos un toc .. Perquè la primera setmana s’agafa amb molta il · lusió .. a més que era facilita, jeje, no requeria molt esforç, però la segona ja hem de posar en pràctica més coses, i començar amb l’exercici diari, i això és el que més costa .. perquè ha de ser DIARI no hi ha excuses que valguin .. no em valen … en dies de pluja podeu fer els estiraments a casa per exemple. I per a això van molt bé els registres així que començarem amb les tasques:

Tasca 1: Us imprimiu un full amb un calendari del mes i el pengeu a la nevera .. i cada dia que feu exercici (o sigui, cada dia!) el marqueu una creueta o el pinteu d’un color, o el que més us agradi .. Si no feu cada dia el mateix, el podeu anar anotant: per exemple: caminada d’una hora / córrer 30 min / classe d’aeròbic / bicicleta 40 min i també l’exercici no aeròbic: classe de ioga / pilates / tai-txi, etc .. encara que recordeu que no val com a substitut. Amb un cop d’ull prendreu consciència ràpidament del que heu fet. Però no sigueu molt durs amb vosaltres mateixos si algun dia queda en blanc! Tot i que no hi ha excuses… qui ha dit que fossim perfectes?

Tasca 2: Escolliu un bonic quadern, i aneu anotant dia a dia les DIFICULTATS i els ÈXITS que us heu trobat pel camí i COM US HEU SENTIT en cada cas, amb tots els retrets i les felicitacions que us vinguin al cap (ex : avui no m’he resistit l’impuls de picar i després m’he sentit fatal amb mi mateixa; avui he tingut un dinar familiar i he menjat més del que el cos em demanava perquè he estat incapaç de dir NO per no rebre les crítiques dels altres i és em fa sentir feble, la teoria és molt bonica però portar-la a la pràctica és impossible, etc ..) i els ÈXITS (ex: avui ha estat genial! tenia un croissant a la mà, me l’he mirat i he decidit no menjar-me’l, i m’he sentit Uauuuu!; avui he gaudit molt de l’esmorzar, el batut m’ha anat de meravella i el pica-pica del matí també, he anat escollint una coseta diferent quan m’ho demanava el cos, i m’he sentit molt satisfet@!; avui m’he preparat un plat únic increïble, li he fet una foto i l’he compartit al bloc de la Bea, jeje ..) .. I ho deixeu aquí anotat, i demà serà un altre dia!

I ara us comento el que us volia dir en el meu toc-toc d’avui..

Si encara no has començat, vull que sàpigues una cosa:

No ets mandrós@!

Aprenguem a dir les coses pel seu nom .. Només estàs bloquejat, potser amb por al canvi (a tots els canvis que et vas imaginant que hauràs de fer per aconseguir l’objectiu … i te’ls imagines, vaja si te’ls imagines!! .. uff esport, uff canviar d’hàbits amb el menjar, ufffff ..) i tu solet@ et muntes la pel · lícula .. I et dius mandros@ i ja tens l’excusa perfecta per no fer-ho .. clar, com ets mandros@ ja no ho fas! Doncs res d’això amics .. La majoria de nosaltres portem anys utilitzant paraules equivocades per definir els nostres comportaments. Quan hem volgut fer alguna cosa i hem estat incapaços de fer-la, a aquesta incapacitat li hem anomenada mandra .. Això no només és inexacte, a més és cruel. El típic és que gastem una enorme quantitat d’energia odiant-nos a nosaltres mateixos, en retrets, en dolor, en enveja. Gastes una enorme quantitat d’energia a dubtar de tu mateix .. Fem tot això abans que comprometre’ns seriosament al canvi; Així que et proposo que no li diguis mandra, sinó por. No diguis mandra a l’ajornament, sinó por, por al canvi. Deixa de tractar-te a crits, sigues amable, digues-li por. I deixaràs de sentir-te culpable. Només seràs conscient de que qui vol alguna cosa, alguna cosa li costa, i decidiràs si vols seguir en l’intent o no, així de simple i així de fàcil, sense res de culpes, només sent conscient del que decideixis, i el que decideixis, sigui el que sigui ben decidit està. I si decideixes seguir endavant en el canvi, el següent pas serà ser conseqüent, així que aquí va la tasca n º 3:

Tasca 3: Compromís: En el primer full del quadern anoteu: “Jo, ……….., em comprometo amb mi mateix@ a escoltar-me i fer els canvis oportuns en els meus hàbits alimentaris per aconseguir un equilibri amb el meu pes. Així mateix em comprometo a realitzar una activitat física cada dia, ia ser constant en tot això…….. “I podeu afegir el que us sembli oportú. Després us ho llegiu i conscientment del compromís que acabeu d’agafar amb vosaltres mateixos ho signeu.. o no!.

Així que apa, a riure’s una estona de les culpes i a prendre’s seriosament a un mateix … I amb un somriure us la decico!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *