Entrena el teu cervell per preferir menjar saludable

cerebro_alimento_0

Recentment s’ha publicat un estudi nord-americà que posa en evidència canvis en les àrees cerebrals involucrades en l’aprenentatge i l’addicció, en pacients que han seguit un programa nutricional que estan promocionant. La mostra és de 8 pacients, molt petita per treure conclusions com els mateixos investigadors indiquen, però constata l’eficàcia a llarg termini de la intervenció cap a uns canvis d’hàbits saludables quan s’aconsegueixen instaurar en el pacient. És una evidència científica d’allò que veiem que els hi passa a les persones quan consegueixen fer el canvi i mantenir-lo a llarg plaç.  Segons la meva opinió, per que aquesta intervenció sigui efectiva és necesari que els seus efectes siguin beneficiosos per a la persona des del primer dia. Per la qual cosa es requisit indispensable:

– Motivació, i il·lusió al canvi. Perquè d’una altra manera és fàcil quedar-se en l’intent. La il·lusió part d’un mateix, des del respecte i l’agraïment per l’esforç de canviar d’hàbits.                                                                                                       – Suport d’Informació i recursos que et ajudin a canviar d’hàbits. Adquirir coneixement de nous aliments, nous sabors, noves maneres de combinar els aliments, etc.                                                                                                                 -Benestar Emocional, i que el canvi et faci sentir millor en lloc de pitjor com passa sovint quan es fa ‘un règim’. I no passar gana juga un paper fonamental en aquest intent. Menjar aliments saludables, en la quantitat i qualitat que necessitis et fa sentir molt i molt bé. I incorporar l’activitat física i l’esport com a forma de vida també. Aquest esforç et recompensa amb escreix perquè et millora l’autoestima, i la seguretat en tu mateix es reforça amb la constància de cada dia i amb cada èxit aconseguit.

Comparteixo també el concepte dels investigadors de l’Hospital per a Nens de Boston que els carbohidrats altament processats estimulen les regions cerebrals relacionades amb la recompensa i els desitjos, promovent l’excés de gana. Quan els hàbits són adquirits, i el cos s’habitua a ells. Si has après a menjar un excés de greixos i sucres des de petit (patates fregides, bolleria, dolços, gelats, begudes amb sucre) el teu cos està habituat a funcionar amb aquest tipus d’aliment, i és el que et demana i per tant el que et ve de gust. Així doncs, els altres aliments, encara que siguin sans, no són gens desitjables per a aquestes persones. Al contrari, el cos els rebutja. Igual que si et fan provar menjar d’una altra cultura i no t’agrada gens !. Així s’entén que hagin tants intents i fracassos.

Però el canvi és possible, i molt molt gratificant, això us ho asseguro.

Només és qüestió d’entrenar-se, amb un bon ‘entrenador’ que et guiï i et motivi, un bon ‘equip’ que et doni suport ia qui recolzis tu també i afegir .. moltíssima il·lusió!

 

This post is also available in: Spanish

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *