La nova història de la humanitat – Thomas Hübl

No necessitem més històries, tan sols viure en el present ..

El que veiem ara al món és que les estructures de la societat estan trontollant perquè són massa velles, simplement són massa velles. Per a les persones que són creatives, aquest és el millor moment, i per les persones que volen seguretat, és el pitjor (…) Si un vol ser innovador o inspirador o, diguem que un dóna suport a la humanitat per avançar, llavors un necessita sortir dels forats de seguretat i començar a moure, participar i trobar un context que faci possible aquesta forma de vida “. (THOMAS Hübl)

Thomas Hübl és un mestre espiritual contemporani. Després d’estudiar medicina, es va retirar diversos anys per fer meditació i explorar l’espai interior de la consciència, experimentant una profunda transformació personal.

Impartirà un taller en Barcelona al juny… no us el perdeu!

http://www.ecanaldata.net/institutgestalt.com/html2/promos/thomashubl.pdf

 

Toc-toc.. Com va la 2ª setmana?

 

Imagen de versomanía

Imagen de versomanía

Toc-toc .. com anem?

Aprofito aquest dia festiu per fer una incursió entre setmana i donar-vos un toc .. Perquè la primera setmana s’agafa amb molta il · lusió .. a més que era facilita, jeje, no requeria molt esforç, però la segona ja hem de posar en pràctica més coses, i començar amb l’exercici diari, i això és el que més costa .. perquè ha de ser DIARI no hi ha excuses que valguin .. no em valen … en dies de pluja podeu fer els estiraments a casa per exemple. I per a això van molt bé els registres així que començarem amb les tasques:

Tasca 1: Us imprimiu un full amb un calendari del mes i el pengeu a la nevera .. i cada dia que feu exercici (o sigui, cada dia!) el marqueu una creueta o el pinteu d’un color, o el que més us agradi .. Si no feu cada dia el mateix, el podeu anar anotant: per exemple: caminada d’una hora / córrer 30 min / classe d’aeròbic / bicicleta 40 min i també l’exercici no aeròbic: classe de ioga / pilates / tai-txi, etc .. encara que recordeu que no val com a substitut. Amb un cop d’ull prendreu consciència ràpidament del que heu fet. Però no sigueu molt durs amb vosaltres mateixos si algun dia queda en blanc! Tot i que no hi ha excuses… qui ha dit que fossim perfectes?

Tasca 2: Escolliu un bonic quadern, i aneu anotant dia a dia les DIFICULTATS i els ÈXITS que us heu trobat pel camí i COM US HEU SENTIT en cada cas, amb tots els retrets i les felicitacions que us vinguin al cap (ex : avui no m’he resistit l’impuls de picar i després m’he sentit fatal amb mi mateixa; avui he tingut un dinar familiar i he menjat més del que el cos em demanava perquè he estat incapaç de dir NO per no rebre les crítiques dels altres i és em fa sentir feble, la teoria és molt bonica però portar-la a la pràctica és impossible, etc ..) i els ÈXITS (ex: avui ha estat genial! tenia un croissant a la mà, me l’he mirat i he decidit no menjar-me’l, i m’he sentit Uauuuu!; avui he gaudit molt de l’esmorzar, el batut m’ha anat de meravella i el pica-pica del matí també, he anat escollint una coseta diferent quan m’ho demanava el cos, i m’he sentit molt satisfet@!; avui m’he preparat un plat únic increïble, li he fet una foto i l’he compartit al bloc de la Bea, jeje ..) .. I ho deixeu aquí anotat, i demà serà un altre dia!

I ara us comento el que us volia dir en el meu toc-toc d’avui..

Si encara no has començat, vull que sàpigues una cosa:

No ets mandrós@!

Aprenguem a dir les coses pel seu nom .. Només estàs bloquejat, potser amb por al canvi (a tots els canvis que et vas imaginant que hauràs de fer per aconseguir l’objectiu … i te’ls imagines, vaja si te’ls imagines!! .. uff esport, uff canviar d’hàbits amb el menjar, ufffff ..) i tu solet@ et muntes la pel · lícula .. I et dius mandros@ i ja tens l’excusa perfecta per no fer-ho .. clar, com ets mandros@ ja no ho fas! Doncs res d’això amics .. La majoria de nosaltres portem anys utilitzant paraules equivocades per definir els nostres comportaments. Quan hem volgut fer alguna cosa i hem estat incapaços de fer-la, a aquesta incapacitat li hem anomenada mandra .. Això no només és inexacte, a més és cruel. El típic és que gastem una enorme quantitat d’energia odiant-nos a nosaltres mateixos, en retrets, en dolor, en enveja. Gastes una enorme quantitat d’energia a dubtar de tu mateix .. Fem tot això abans que comprometre’ns seriosament al canvi; Així que et proposo que no li diguis mandra, sinó por. No diguis mandra a l’ajornament, sinó por, por al canvi. Deixa de tractar-te a crits, sigues amable, digues-li por. I deixaràs de sentir-te culpable. Només seràs conscient de que qui vol alguna cosa, alguna cosa li costa, i decidiràs si vols seguir en l’intent o no, així de simple i així de fàcil, sense res de culpes, només sent conscient del que decideixis, i el que decideixis, sigui el que sigui ben decidit està. I si decideixes seguir endavant en el canvi, el següent pas serà ser conseqüent, així que aquí va la tasca n º 3:

Tasca 3: Compromís: En el primer full del quadern anoteu: “Jo, ……….., em comprometo amb mi mateix@ a escoltar-me i fer els canvis oportuns en els meus hàbits alimentaris per aconseguir un equilibri amb el meu pes. Així mateix em comprometo a realitzar una activitat física cada dia, ia ser constant en tot això…….. “I podeu afegir el que us sembli oportú. Després us ho llegiu i conscientment del compromís que acabeu d’agafar amb vosaltres mateixos ho signeu.. o no!.

Així que apa, a riure’s una estona de les culpes i a prendre’s seriosament a un mateix … I amb un somriure us la decico!