Operación Biquini (2)

 

“Everything in life that we really accept undergoes a change”                    Katherine Mansfield

operacion bikini beathome

operacion bikini beathome

Que tal la primera setmana?

Si esteu aquí llegint, senyal que seguiu endavant en la vostra intenció de estar estupend@s per dins i per fóra…. Felicitats!!!  Prova superada!  Heu aconseguit el més difícil.. L’ESFORÇ PEL CANVI! Us mereixeu un bon regalet en aquesta tarde de diumenge.

Però tot just acabem de començar, i a partir d’ara haurem de superar una fita cada dia… LA CONSTÀNCIA!  Saludem-la, donem-li la benvinguda i convidem-la a que ens acompanyi en tot el camí…. I a seguir!

Alimentació

Que tal la festa de vitamines de bon matí? A que et sents de meravella??  Cadascú que ho adapti al seu ritme d’activitat diària, perquè no es tracta de passar gana, sinó de menjar quan el cos ens ho demani; la fruita sola, sense fècula es digereix ràpidament, així que si al cap d’un parell d’hores noteu la sensació de gana aprofiteu per beure una mica (un te calentó p.ex) i picotejar alguna coseta. Depenent de l’activitat de cadascú el cos us demanarà més o menys calories; per exemple.. si has sortit de casa de bon matí, has tingut que caminar un bon tros per agafar el metro i no has parat d’anar amunt i avall, segur que et demana una cosa més consistent;  emporta’t la bossa kit-kat amb: tres torrades, un panet (sense omplir, ni oli ni embotit!!) o una poma, o  2 -3 galetes, o una barreta, i quan el cos t’ho demani, rosega una d’aquestes coses i beu un got d’aigua o infusió… i segueix treballant… que al cap d’una estona tornes a tenir gana?… doncs tornem-hi, ara una galeta i un vas d’aigua.. i així vas passant el matí; segur que els teus companys i companyes es queden al-lucinats..Estas fent dieta? però si no pares de menjar! jaja.. Al principi anireu carregad@s de provisions, després ja no la omplireu tant. Per qui treballi a casa o no tingui gaire moviment al matí,  no li caldrà tant d’avituallament, amb una poma, un te i una torrada segurament ja passarà.

Així que preneu nota dels quatre conceptes bàsics per als propers dies:

Menja només quan tinguis gana (rec-rec): Fem de Sherlock Holmes

Hi ha dos tipus de gana, la gana fisiològica (aquell rec-rec a la panxa que tots coneixem) i la gana emocional (menjar per calmar una ansietat o un desanim, etc..) Així que abans de posar-nos res a la boca, ens ho mirem i ens escoltem… hi ha rec-rec o és una altra cosa? Si no hi ha rec-rec decidim què volem fer… I si finalment ens ho acabem menjant, no passa res, no us martiritzeu per això, faltaria més! Només que sigueu conscients de la vostra decisió, i ja està, només això, ser conscients de les nostres decisions. I potser a la propera decidiu el contrari ;). Per tant, el segon concepte és:

Menja conscientment – Tu decideixes!

Menja només quan vulguis, no quan toqui – Aprenem a dir no!

Para de menjar quan et sentis ple – Aprenem a escoltar al cos!

Hi ha moltes creences culturals apreses i en la nostra societat aquestes que us diré ara són freqüents: que ens hem d’acabar tot el que hi ha al plat, que hem de menjar tres plats (primer, segon i postre), que hem de menjar quatre vegades al dia, etc..  I si visquéssim en un altra cultura, en tindriem unes altres.  Bé, doncs a partir d’ara aprendrem a escoltar el cos ( aquest no entén de cultures ni societats).. Per tant, es tracta de tenir els òrgans dels sentits ben afinats i estar al cas de quan tenim fam i de quan ja no tenim més gana… Que estem a casa la mare, i no ens podem acabar la crema catalana que ens ha preparat amb tant d’amor? Doncs així serà!  Que a partir d’ara només mengeu un plat enlloc de tres? Doncs així serà… que us mengeu els postres al cap d’una hora? doncs molt bé… A veure com va!  No serà gens fàcil al principi, el problema no som nosaltres sinó els demés! Això de “no rules” no és fàcil d’entendre…

“Segueix els teus instints. Aquí és on la veritable saviesa es manifesta” Oprah Winfrey

Apa, ja teniu deures per aquesta setmana!!!

I al final del dia repasseu mentalment com ha anat, les vegades que heu dit no, els moments que heu sigut conscients i que heu escoltat al vostre interior, i els moments que no han anat com haguéssiu volgut… i simplement feu això, ho repasseu sense jutjar, agraint els bons moments i proposant-vos millorar els dolents en la propera ocasió… I estimant-vos mooolt i mooolt!

305723_597227056955322_654480302_n

Activitat Física

Que tal? com ha anat la primera setmana, heu trobat el tipus d’esport que us pot anar millor?

Si heu començat a córrer i no heu abandonat al cap d’una setmana.. felicitats!!! Jo vaig començar a córrer ara fa 6 mesos, i ho veia com impossible, estava convençuda que no podia fer més de 50 metres seguits, i us dic amb orgull que la darrera cursa que he fet ha sigut de 10 km i ara m’he posat com a fita la mitja marató de la Behovia al novembre! Un bon entrenador va creure en mi i els meus companys de grup em donen força i compromís, així que jo us ho transmeto a vosaltres i us dic.. És possible!! Si jo he pogut, vosaltres també! Ànims!!!!!! I si trobeu un grup per fer pinya tot serà més fàcil i divertit.

72875_598429530168408_351095400_n

Cuidem-nos

Que tal, us heu escoltat una miqueta cada dia?

Busquem una estoneta de calma i silenci… I practiquem el connectar amb nosaltres mateixos; el silenci és quelcom més que no parlar, és apagar el so del pensament per poder escoltar la intuïció del cor. Probablement el primer dia que ho fem només ens vindran pensaments de les coses que tenim per fer, però després de varis intents passaran coses.. anirem poc a poc escoltant els sentiments.  No deixem de fer-nos preguntes, escoltem-nos! El primer que segurament ens direm a nosaltres mateixos és què volem de la vida, quins són els nostres somnis i moltes vegades, quasi sense adonar-nos els autocensurem; ens costa no confondre el què volem en realitat del que se suposa que hauríem de voler. En la soledat també ens enfrontem a les nostres ombres; és llavors quan es necessita una gran valentia per mirar-se al mirall amb honestedat i humil-litat. Però no deixem de practicar, no deixem d’escoltar-nos…

El què és important és no deixar de fer-se preguntes – Albert Einstein

I per cert, us heu fet molts regalets?

Siiii?  Vaaa, comparteix-los!

Nooo??? Doncs aquí en tens un per tu ;))

Aquesta primera setmana he rebut varis comentaris, tots molt enriquidors: Varies persones m’han dit que han fet els estiraments cada dia, una amiga que anava a treballar en bicicleta, el batut també ha sigut molt benvingut..

Des d’aquí us animo a que poseu un comentari i compartiu també la vostra experiència, segur que és molt interessant i ens aportarà molt a tot@s! Explica’ns com et cuides, quins regalets et fas..

I sobretot segueix estimant-te molt i molt perquè recorda.. la resposta està en tu, i només en tu!

 

 

 

 

 

Neix nutricoach-menja amb el cor i el seu programa d’aprimament

La caseta Beathome va creixent, creant nous espais amb molta ilusió… “Menja amb el cor” ha trobat el seu raconet propi, perquè té molt a compartir i molt a fer!

Us presento nutricoach.cat, la web de Beathome on trobareu totes les activitats nutricionals que anirem programant, com sempre amb uns altres ulls.. des del cor!

I des del cor neix aquest programa d’una setmana a l’Astor, espero que us agradi i que el volgueu compartir.

Programa_aprimament_Página_2

Operación Bikini (1)

be yourself, be at home

be yourself, be at home

S’acosta l’estiu, la primavera ja està aquí… Tenim ganes de solet, de platja, de muntanya; S’acosta el moment de destapar-nos..i…. uiii quina por!!

Tranquils, no us amoïneu, tenim temps.. si ens hi posem ara mateix!

Com anem de pes?

Com anem d’ànims?

Com anem d’esport?

Com tenim el cos?

Bé, una mica de feina sí que se’ns gira,  oi que si?..

Abans  de començar, la pregunta del milió:  estàs disposat a fer canvis?  Si la resposta es NO, no cal que seguim perquè en aquests mesos ens hi haurem de posar de valent… I si la resposta es SI, la següent pregunta és: estàs disposat a ser constant? Perquè per molt que imaginis l’objectiu (veure’t i sentir-te estupenda a l’estiu!) com no fem el camí per arribar-hi es quedarà en això, un somni, que tots sabem que flor d’un dia no fa estiu..

Així doncs, qui vulgui seguir amb ganes, implicació i constància… som-hi!!

No es pot començar la casa per la teulada, així que aquests primers dies els dedicarem a preparar el cos i la ment per aquesta cursa.

Aquesta primera setmana serà d’escalfament… per adonar-nos de com n’estem de rovellats, per començar a fer canvis sense estressar-nos, que venim de uns dies de mones i no podem ser tan cruels, i per buscar una estoneta per dedicar-la exclusivament a nosaltres mateixos.

Alimentació

Començarem amb dos petits canvis per activar el cos i netejar els sistemes de drenatge:

1) per esmorzar us recomano que substituïu els farinacis del mati (entrepà, torrades, cereals, etc.) per un batut de fruita natural fet a casa: maduixes i plàtan, o meló i plàtan, etc.. podeu afegir llet desnatada i un polsim de canyella, però no hi poseu sucre. Com més espès més us atiparà. I ho podeu acompanyar d’un tè o un cafè però no preneu res més fins a mig matí si és que teniu gana.

2) Emporteu-vos 1.5 litres d’aigua i aneu bevent tot el dia; hi podeu afegir el suc de una llimona si ho preferiu o també podeu beure el caldo de coure les verdures,  i un o dos cop al dia us preneu una infusió de te verd amb farigola o de cua de cavall.

Activitat física

Començarem per preparar-nos un calendari on anirem apuntant cada dia la activitat que hem fet. I aquesta primera setmana serà de prova, per trobar el tipus d’exercici que ens sigui més fàcil de fer, trobar el millor horari, etc… Ha de ser un exercici aeròbic: caminar seguit més de 30′, córrer, ballar, activitats del gimnàs com cinta o classes aeròbiques, etc.. si feu altres activitats no aeròbiques com ioga, pilates, tai-chi, no les deixeu, però haureu de afegir algun exercici aeròbic diari. Pero de moment aquesta setmana només us demano dues coses:

1- Que planifiqueu aquesta activitat: prepareu el calendari i proveu de sortir a caminar una mica, o si voleu iniciar-vos en córrer, alterneu 2′ de córrer amb 5’de caminar, per anar provant….

2- Que ens estirem: Hem de preparar el cos abans d’iniciar una activitat física constant, no podem començar de valent.. no!  primer l’hem de desrovellar, estirar, destensar la columna i les articulacions, sinó ens podrem lesionar… Per això us recomano que aquesta primera setmana feu cada dia el vídeo d’estiraments.. però cada dia eh!

Cuidem-nos

Aquesta primera setmana ens començarem a mimar…. un peeling corporal a la dutxa amb bona música, una bona crema hidratant diària per tot el cos.. ens mirarem els peus, els grans oblidats de l’hivern!, els cabells, i començarem a planificar com ens cuidarem el cos.

I per últim ens escoltarem… cada dia buscarem 15 minuts per estar tranquils i poder connectar amb el nostre interior.. pot ser al despertar-nos, o al anar a dormir.. us relaxeu, tanqueu els ulls, escolteu la vostra respiració, sentiu i repasseu totes i cadascuna de les parts del cos, defugiu qualsevol altre pensament que us vingui i us concentreu en alguna cosa que us faci sentir molt bé, i us quedeu amb aquesta sensació una estoneta cada dia.

I recorda, la resposta a allò que vols aconseguir està en tu.. només en tu!

Comencem a cremar calories ballant?

 

Fem un te atioxidant i alcalinitzant?

te antioxidant i alcalinitzant

te antioxidant i alcalinitzant

Sabies que el te verd conté una de les substàncies antioxidants més potents que es coneixen?

Se’n diu “epigalocatequina galato” o EGCG, i és 100 vegades més efectiva que la vit C i 25 vegades més que la vit E en neutralitzar radicals lliures.

Això concorda amb els estudis epidemiològics que mostren que les persones que consumeixen més de 3-4 tasses de te al dia presenten una incidència molt menor de malalties tumorals. Segons els estudis del equip del Dr.L.Mitscher de la Universitat de Kansas, de tots els tes, el verd és el que conté més quantitat d’aquesta substància, perquè no ha fermentat, a diferència del te negre.

Ens preparem un bon te?

INSTRUCCIONS PER PREPARAR UN BON TE ANTIOXIDANT I ALCALINITZANT                 a l’estil Britànic

Ens prepararem una barreja de te verd, amb un parell d’ herbes aromàtiques com farigola, i dent de lleó,  o boldo, cua de cavall, escarxofera, etc..i si us agrada dolç poseu-hi estèvia.. També hi podeu afegir una mica de pebra que li donarà un toc oriental picant, o un polsim de canela, o cardamom o anís estrellat si us agrada ben aromàtic..La combinació del te verd amb aquest tipus de plantes aromàtiques estimulen el drenatge hepàtic, pulmonar i renal, els tres grans filtres de l’organisme que hem de mantenir sempre nets i en bon funcionament perquè… sabies que en cada minut es filtren 5 litres de sang?.. doncs fes números i veuràs que en un dia filtrem… 7.000 litres de sang!!! Més de 7 tones si ho mesuressim en kilos!! T’ho imagines?  I nosaltres no podem fer un canvi de filtres cada 5 anys com els cotxes!!! Així que, o els mantenim ben nets i en bon funcionament o anirem acumulant residus al cos amb les seves conseqüències…us ho imagineu, oi?

Bé, no ens alarmem, seguim…

  1. La mesura per una tassa individual és de uns 2 gr, és a dir, una cullaradeta de postre. El podeu posar en bossetes de filtre individuals o bé en aquells cistellets metal-lics.
  2. Si el feu en tetera teniu en compte aquesta mesura de una culleradeta per cada 250 ml d’aigua que és la mesura d’una tassa.
  3. Poseu l’aigua mineral (no de l’aixeta) a escalfar (no microones) i quan estigui a punt de bullir en tireu una mica a la tetera o tassa, mulleu les parets i la llenceu.
  4. Coloqueu el filtre amb les fulles d’infusió i aneu tirant l’aigua calenta a temperatura entre 75 i 95 graus amb rajolí directament sobre les herbetes; en general com més de qualitat és el te menys temperatura necessita i si no arriba a bullir l’aigua conserva molt més oxígen. (Pel te negre es recomana que l’aigua hagi bullit una mica i que estigui a 95º)
  5. I per últim tapem la tetera o la tassa i deixem en infusió durant uns 7 o 10 minuts, depenent de les herbetes que hi hàgiu posat.
  6. Si ho feu en tetera, podeu  escalfar primer la tassa, així el te es conservarà més temps calent.
  7. I res mes…busqueu un moment de pau i harmonia i un raconet acollidor.. destapeu amb compte i oloreu amb els ulls tancats deixant que l’aroma us perfumi els pulmons abans de saborejar-lo… i disfruteu del moment i de la vostra companyia, amb bona musica com aquesta…  Vagi de gust!